«Facebook» sniegs informāciju ASV par Krievijas «troļļu fermu»

LETA

«Facebook» sniegs informāciju ASV par Krievijas «troļļu fermu»

Foto: Reuters/Scanpix

Sociālais tīkls «Facebook» ceturtdien paziņoja, ka sniegs ASV Kongresam informāciju par Krievijas iepirktajām politiskajām reklāmām.

Līdzās valdības veiktajai izmeklēšanai par Krievijas iejaukšanos ASV prezidenta vēlēšanās «Facebook» pats veic izmeklēšanu par Krievijas administrētiem simtiem «Facebook» viltus kontu.

Laikā no 2012.gada jūnija līdz 2017.gada maijam apmēram 100 000 dolāru (84 000 eiro) tērēti 3000 reklāmu iepirkšanai, lai aktualizētu tādus jautājumus kā ieroču kontrole un rasu attiecības.

Lai arī kopējais reklāmu skaits ir salīdzinoši neliels, tas paver ieskatu Krievijas centienos ietekmēt ASV politiku vēlēšanu kampaņas laikā, šajā gadījumā - ar sociālo mediju palīdzību.

470 konti acīmredzami nāk no bēdīgi slavenās «troļļu fermas» Sanktpēterburgā bāzētajā uzņēmumā «Internet issļedovaņija» («Interneta pētījumi»), kas zināma ar Krievijas valdību atbalstošu viedokļu izplatīšanu ar viltus kontu palīdzību, atklājuši avoti, kas saistīti ar izmeklēšanu.

Lai arī reklāmās tiešā veidā vēlēšanu, kandidātu vai balsošanas jautājums netika skarts, tās tomēr ļāva pastiprināt nesaskaņas raisošos vēstījumus, izmantojot šo sociālo mediju platformu, septembra sākumā paziņoja «Facebook» drošības vadītājs Alekss Steimoss.

Viltus konti tika atklāti, «Facebook» veicot reklāmu iegādes pārbaudi, ko izraisīja kompānijas plašāka izmeklēšana, kas tika sākta par Krievijas iejaukšanos vēlēšanās, paziņoja Steimoss.

Līdzās šiem 470 kontiem atrasti vēl 2200 konti, kas «varētu būt izveidoti Krievijā», un no kuriem iztērēti 50 000 dolāru (42 000 eiro), pavēstīja Steimoss. To vidū ir reklāmas, kas iegādātas no kontiem ar ASV esošām IP adresēm, kuros tomēr uzstādīti krievu valodas iestatījumi.

Šī summa gan ir pavisam niecīga salīdzinājumā ar kopējo prezidenta vēlēšanu kampaņas laikā iztērēto naudu.

Reklāmu analīzes kompānijas «Borrell Associates» rīcībā esošā informācija liecina, ka 2016.gada vēlēšanu cikla laikā ASV digitālajās reklāmās vien tika iztērēts 1,4 miljardi dolāru (1,17 miljardi eiro). Summa attiecas uz nacionālajām, štatu un vietējām vēlēšanām.

«Facebook» kopš ASV prezidenta vēlēšanām tika aicināts ierobežot nepatiesas informācijas plūsmu. Pēc vēlēšanām kompānija mainīja savu reklāmu publicēšanas politiku, paziņojot, ka nepublicēs informāciju, kas būs nelikumīga, maldinoša, un kurā būs viltus ziņas.

63 komentāri:

Anonīms
44 5
Anonīms Parādīt diskusiju
To, ka krieveļi ir nelieši, mēs zinām . Bet nu tik nabadzīgi .
Atbildēt Ziņot!
Anonīms
30 3
Anonīms Parādīt diskusiju
Nils vairs nevarēs tvītot :D
Atbildēt Ziņot!
kurgals
12 0
kurgals
ethoins shrldu
un tu sevi uzskati par burjatu, vai kaut ko tam pielīdzināmu
Atbildēt Ziņot!
lilit1988
38 6
lilit1988 Parādīt diskusiju
Autoram 100% taisnība!

Tas ir Krievijas ''GAZPROM'' finasēts pasākums!

Sarkanie krievi, nostaļģijā pēc zaudētās impērijas, gatavi mezglā sieties!

Un, ja tikai dažiem ir dūša pateikt, ka karalis ir pliks! - labi, ka vē ir, kas saka!

Pārējie, Tēvzemi un Brīvību gatavi pārdot par travaja biļeti un 30 grašiem! kauns
Atbildēt Ziņot!
Anonīms
25 4
Anonīms Parādīt diskusiju
To, ka krieveļi ir nelieši, mēs zinām . Bet nu tik nabadzīgi .
Atbildēt Ziņot!

Only registered foreign users can post.

Vēl par tēmu

Citi kanāla «Ārvalstīs» raksti: