Kādus vitamīnus izvēlēties, lai stiprinātu imunitāti rudenī?

«Apollo»

Kādus vitamīnus izvēlēties, lai stiprinātu imunitāti rudenī?

Foto: Toa Heftiba

Pēc vasaras atpūtas, atsākot aktīvas ikdienas skolas, studiju un darba gaitas rodas papildus stress un sāk uzkrāties nogurums. Lai ķermenis justos mundrs un nepadotos saaukstēšanās riskam, uzturā var iekļaut tādus papildu palīgus kā vitamīni. Dažādu vitamīnu kombinācijas, kāda konkrēta vitamīna lietošana vai polivitamīni uzturā palīdzēs ne tikai profilaktiskos nolūkos, bet arī spēs sniegt atbalstu imūnsistēmai saslimšanas gadījumā. Plašāk par to, kādus vitamīnus izvēlēties rudens un ziemas periodā, stāsta «Apotheka» sertificētā farmaceite Ivanda Krastiņa.

C vitamīns – imunitātei

C vitamīns ir viens no organismam nepieciešamākajiem un efektīvākajiem vitamīniem imunitātes stiprināšanai. Tāpat C vitamīns palīdzēs cīņā pret ikdienas stresu, saaukstēšanos un pat ādas novecošanos. Kaut gan to viegli iespējams uzņemt uzturā lietojot tādus augļus kā citrusaugļus, dzērvenes, kivi, un dārzeņus, piemēram, brokoļus, puķkāpostus, skābētus kāpostus, rudens un ziemas periodā noderēs arī uztura bagātinātāji, kuros daudz koncentrētākā veidā organisms iegūst nepieciešamo C vitamīna devu. Sevišķi noderīga C vitamīna trieciendeva ir pie pirmajiem saaukstēšanās simptomiem.

D vitamīns – saules aizstājējs

Saulainajā periodā D vitamīns ir viens no tiem, ko organisms pietiekamā daudzumā ražo pats, ja cilvēks noteiktu laiku atrodas saules staros. D vitamīns darbojas gan kā imunitātes sistēmas stiprinātājs, gan arī uzlabo pašsajūtu, novēršot bezspēku un apātiju, kā arī tas ir noderīgs kaulu un muskuļu stiprināšanai. Latvijas tumšajā gada periodā ar vasarā uzkrāto D vitamīnu noteikti nepietiks, tāpēc aptiekā iespējams izvēlēties dažādus uztura bagātinātājus – kapsulu, pilienu vai eļļas formā. D vitamīnu profilaktiski visu cauru gadu ieteicams lietot veciem cilvēkiem, bērniem, grūtniecēm, kā arī cilvēkiem ar paaugstinātu garīgo vai fizisko slodzi.

B vitamīni – pret stresu un nogurumu

B grupas vitamīni labvēlīgi iedarbojas uz nervu sistēmu un uzlabo smadzeņu darbību. Visi B grupas vitamīni piedalās nervu šūnu metabolisma procesos, nervu impulsu pārvadē, līdz ar to nodrošinot visu orgānu sabalansētu, veselīgu darbību. B vitamīnu trūkums organismā var izraisīt nervu sistēmas izsīkumu, rada pastiprinātu nogurumu, depresīvu garastāvokli un samazina koncentrēšanās spējas. Uzturā B vitamīnu iespējams uzņemt lietojot piena produktus, zivis, olas un vistas gaļu, taču ja to nepieciešams uzņemt pastiprināti, konsultējoties ar farmaceitu ieteicams izvēlēties bezrecepšu pieejamās tabletes un kapsulas vai uztura bagātinātājus.

A vitamīns – uzlabo redzi un veselību

A vitamīns ir viens no populārākajiem vitamīniem, kas pozitīvi iedarbojas uz redzi. Papildus tam, vitamīns uzlabo arī ādas stāvokli un palēnina tās novecošanos, atjauno šūnas un stiprina imunitāti. Ikdienā lietojot zivis, burkānus, avokado, olas un pienu, kā arī zaļos lapu salātus, iespējams vitamīnu uzņemt no šiem produktiem. Ja organismā konstatēts A vitamīna trūkums, var kļūt sausa āda, redzes bojāšanās – nespēja redzēt tumsā, iespējama miglošanās, kā arī paaugstinās risks saslimt ar vīrusu infekcijām. Tāpat kā citi vitamīni, arī A vitamīns pieejams aptiekās un, konsultējoties ar ārstu vai farmaceitu, to iespējams iekļaut uzturā.

Polivitamīni

Polivitamīni ir vitamīnu preparāts, kas satur vairākus vitamīnus. Polivitamīni, pārsvarā, domāti veseliem cilvēkiem kā papildu deva profilaksei un nepilnvērtīgas pārtikas kompensēšanai, bet tos var lietot arī slimības laikā, izvērtējot zāļu devas un nepieciešamību. Ja ir konstatēts, ka ķermenim trūkst kāds konkrēts vitamīns vai ir vēlme stiprināt imūnsistēmu, vitamīnus var lietot atsevišķi, bet tos var arī lietot kombinēti. Izvēloties polivitamīnus lielākais pluss ir tāds, ka viena kapsula ietver vairāku vitamīnu labās īpašības, un nav nepieciešams dzert vairākas vitamīnu saturošas tabletes vienlaicīgi. Ir sintētiskie polivitamīni, kurus ražo rūpnieciski un dabīgie, kas gatavoti no augu valsts izvilkumiem, sniedzot pēc iespējas labāko vitamīnu devu kompleksu polivitamīnu lietotājam. Izvēloties polivitamīnus, īpaši svarīgi ir pievērst uzmanību, kurai tieši vecuma grupai tie domāti (piemēram, bērniem, pusaudžiem, veciem cilvēkiem), jo katrai vecuma grupai nepieciešamas atšķirīgas vielas. Pirms vitamīnu vai polivitamīnu iegādes ieteicams konsultēties ar ārstu vai farmaceitu, lai konsultācijas laikā varētu noteikt nepieciešamo vitamīnu veidu un apjomu. 

11 komentāri:

sieviete
8 2
sieviete Parādīt diskusiju
Lai neatbalstītu Zāļu aģentūru, pietiek ar dabas veltēm - brūklenēm, dzērvenēm , āboliem, medu.
Atbildēt Ziņot!
Anonīms
7 2
Anonīms Parādīt diskusiju
Pasūtiet i-netā no ārzemēm rozā Magnija tabletes! katra diena būs lidojums dvēselei.....!
Atbildēt Ziņot!
cūcene
3 1
cūcene
Novārīt pa 10 minūtēm 3 reizes cūcenes,nokāst ,apēst ar mazdrusciņ uzbērtu sāli,ja divas dienā,un vēl pēc pāris dienām divas,pietiks minerālu,arī vitamīnu uz pusgadu!!!
Tas pats ar krimildēm,novārīt ap 15 minūtēm,noskalot,lielākā ūdens dauzumā nomērcēt ap 10 līdz 20 stundām,apsālīt,apēst vai iemarinēt,rezultāts būs tas pats ,kas cūcenēm!!
Nevajadzēs apciemot aptieku!!!!!
Atbildēt Ziņot!
Anna
2 1
Anna » sieviete Parādīt diskusiju
C vitamīnu gan lietoju profilaksei.
Atbildēt Ziņot!
imun
1 0
imun
Kas ir imunitāte?!
Minerālvielu un vitamīnu trūkums organismā!!!
Ko mēs ēda!?
Viss veikalos nopērkamais produkts ir ar pāršpigotu mākslīgo minerālu barotiem dzīvniekiem,augiem .Mazvērtīgs,tāpēc jau arī slimo!!!
Atbildēt Ziņot!

Only registered foreign users can post.

Vēl par tēmu

Citi kanāla «Veselība» raksti: