«KPMG Baltics» iesaka atjaunot Valsts autoceļu fondu un ieviest maksas ceļus

LETA

«KPMG Baltics» iesaka atjaunot Valsts autoceļu fondu un ieviest maksas ceļus

ITAR-TASS/Scanpix

Lai nodrošinātu ilgtspējīgu Latvijas autoceļu tīklu, jāatjauno Valsts autoceļu fonds un jāievieš maksas ceļi, šodien ikgadējā ceļinieku konferencē sacīja «KPMG Baltics» vadītājs Edgars Voļskis.

Uzņēmums izstrādājis pētījumu par iespējamajiem finansējuma avotiem, lai turpmāk uzturētu valsts autoceļu tīklu.

Voļskis uzsvēra, ka sākotnēji jāizveido stabils valsts autoceļu tīkla finansēšanas avots valsts budžeta ietvaros, ko varētu panākt, atjaunojot Valsts autoceļu fondu un ieviešot maksas ceļus.

«KPMG Baltics» vadītājs skaidroja, ka jādomā par akcīzes nodokļa naftas produktiem palielināšanu un skaidri jāiezīmē šis finansējums Valsts autoceļu fondā. Piemēram, par 10% palielinot akcīzes nodokli, papildu ieņēmumi būtu 47 miljoni eiro.

Pēc viņa teiktā, svarīgākais, paaugstinot akcīzes nodokli, ir nodrošināt procesa caurspīdīgumu, lai autovadītājiem, kuri maksās paaugstināto nodokli, nebūtu šaubas par samaksātā nodokļa izlietojumu.

Savukārt maksas ceļi ir vispārpieņemts risinājums citās valstīs, bet sagaidāma pretestība no Latvijas sabiedrības. Patlaban Latvijā šāds mehānisms attiecas uz kravas automašīnām, kas maksā autoceļu lietošanas nodevu jeb vinjeti, no kuras pērn gūti 18 miljoni eiro, bet šogad paredzēti 27,8 miljoni eiro.

Voļskis uzsvēra, ka pieprasījums pēc kvalitatīviem autoceļiem Latvijā nemazināsies, tāpēc par maksas ceļiem ir jādomā un arī šiem ieņēmumiem jātiek novirzītiem ceļiem.

«KPMG Baltics» vadītājs pauda, ka tad, kad būs izveidots stabils un ilgtspējīgs finansējuma avots autoceļiem valsts budžeta ietvaros, varēs sākt domāt par vēl papildu alternatīviem finansējuma avotiem, kas varētu būt aizņēmumi no valsts, aizņemšanās no starptautiskajām institūcijām, obligāciju emisija vai pensiju fondu līdzekļu ieguldīšana ceļos.

Voļskis norādīja, ka aizņemšanās investīcijām ceļos būtu ilgtermiņa ieguldījums un šie līdzekļi pēc tam tāpat atgrieztos sabiedrībā.

Kā ziņots, šodien Jūrmalā notiek ikgadējā ceļinieku konference, kuras tēma ir Latvijas ceļi nākamajos 100 gados.

55 komentāri:

?
89 0
? Parādīt diskusiju
Vai KPMG vadītājs ir sapratis maksas ceļu būtību citur? Piemēram, Marokā no Marakešas uz Agadiru var braukt pa veco ceļu un pa jauno. Galamērķī nokļūsti ar vairāku stundu starpību, a/m nav nodarīti bojājumi, lielāka drošība utt. Tas pats visās ES valstīs, kur ir šādi ceļi. Jautājumus - vai maksas ceļš būs Rīga-Jelgava, Rīga-Ventspils, Rīga-Liepāja utt., kas būtībā ir VIENĪGĀ šoseja kā tur nokļūt? Maksas ceļiem vienmēr ir jābūt alternatīvai - bezmaksas. Kārtējo reizi kaut ko gudrējas, bet nav izpratnes par ko pats runā, tikai musina tautas prātus!
Atbildēt Ziņot!
Ginta
61 1
Ginta Parādīt diskusiju
"Ieviest" Latvijā ir bizness! :) Nemaz nav jāievieš, var pelnīt tikai uz ieviešanas procesu.
Atbildēt Ziņot!
ASD
103 4
ASD Parādīt diskusiju
Nodokļiem ko maksā autovadītāji jāaiziet pa taisno ceļu fondā/budžetā, kā tas notiek Igaunijā un Lietuvā. Mums tas aiziet kopējā valsts budžetā. LV zaglīši valdība paēduši!
Atbildēt Ziņot!
Luijs
87 3
Luijs
Kā var ieviest maksu par to kā vispār VALSTĪ nav?
Atbildēt Ziņot!
Ēriks
72 3
Ēriks Parādīt diskusiju
Lai no sākuma salabo esošos, pēc tam var murgot par "autobāni". Vispār jau ir jānodrošina arī bezmaksas ceļš.
Atbildēt Ziņot!

Only registered foreign users can post.

Citi kanāla «Notikumi» raksti: