Zinātnieki atraduši radības, kas pārdzīvos apokalipsi Attēlu galerija

Zinātnieki atraduši radības, kas pārdzīvos apokalipsi 5 attēli

Foto: AFP/Scanpix

Oksfordas universitātes pētnieki secinājuši, ka tardigrādi (paši sīkstākie un grūtāk iznīcināmie organismi uz Zemes) spēs pārdzīvot apokalipsi un pastāvēs vēl vismaz desmit miljardus gadu, liecina jauns pētījums, kas publicēts zinātniskajā žurnālā «Scientific Reports».

Tardigrādi ir ārkārtīgi sīksti, līdz pat 5 milimetrus gari, ar astoņām kājām apveltīti mikroorganismi, kas spēj 30 gadus izdzīvot bez ēdiena, izturēt ārkārtīgi lielu karstumu vai aukstumu un saņemt neiedomājami lielu radioaktīvo starojumu.

Tardigrādi spēj izdzīvot pat atklātā kosmosā, un zinātnieki pierādījuši, ka tieši šie organismi būs pēdējie, kas paliks dzīvi, ja Zeme piedzīvos sadursmi ar asteroīdu vai kādu citu postošu katastrofu.

Lai nonāktu pie šāda secinājuma, pētnieki aplēsa apstākļus, kādi varētu rasties Zemes bojāejas brīdī.

«Mūsu mērķis bija izpētīt, kādiem apstākļiem jābūt, lai izmirtu ne tikai cilvēki, bet pilnīgi visa dzīvā radība, tāpēc mēs izvēlējāmies pašus sīkstākos organismus pasaulē – tardigrādus – un centāmies nonākt pie apstākļiem, kas varētu tos iznīcināt,» komentēja Oksfordas universitātes pētnieks Rafaels Alvess Batista.

Pētījumā atklājās, ka niecīgie mikroorganismi spēs pārdzīvot gan asteroīda triecienu un «supernovu», gan iespaidīgi spēcīgu gamma starojumu.

«Cilvēks ir ārkārtīgi jutīga un viegli ievainojama būtne, tāpēc dzīvība uz Zemes pastāvēs vēl ilgi pēc tam, kad cilvēki būs izmiruši,» piebilda Batista.

Izpētīts, ka vienīgais, kas varētu iznīcināt tardigrādus, ir Saules eksplozija.

Pētnieki ir pārliecināti, ka, ja uz Zemes atrodamas tik sīkstas dzīvības formas, tad ļoti iespējams, ka citur kosmosā atrodas kaut kas līdzīgs vai vēl izturīgāks.

«Tardigrādi uz Zemes ir gandrīz neiznīcināmi, tomēr ļoti iespējams, ka citur kosmosā ir vēl sīkstākas būtnes. Mums ir jāturpina pētīt,» secināja Batista.

64 komentāri:

Latviski - gauskāji.
Apokalipse
41 3
Apokalipse
Pēc apokalipses evolucioneejot tardigradiem , rādīsies jauna cilvēku rase, kurus nenosist pat ar sūdainu koku.
...
60 9
...
Latvijas oligarhi ir neiznīcināmāki par tardigādiem
Orients
21 2
Orients Parādīt diskusiju
Protams, ka raksts atkal pilns ar kļūdām :( Gan sākot ar izmēriem, kur žurnālisti/tulkotāji ir nokļūdījušies par kārtu (visticamāk sajaukuši pusmilimetru ar puscentimetru), gan par pētījuma secinājumiem. Nevis pārdzīvos apokalipsi, bet gan būs pēdējie, kas nomirs. Protams, ka mazie ir dzīvelīgi un spēj _īslaicīgi_ pārciest ekstrēmas temperatūras. Taču kaut kur tulkojuma ir pazaudēts šis "īslaicīgi". Jā, šie spēj izdzīvot pie -272 grādiem. Pie tam - vairākas minūtes. Bet tās ir tikai minūtesm, un jebkura globāla kataklizma, kas pazeminās zemes temperatūru līdz, pieņemsim, vidējai visuma temperatūrai, visticamāk to izdarīs permanenti, nevis tikai uz dažām minūtēm. Un tas pats arī pretējā spektrā - šie spēj izdzīvot dažas minūtes 150 grādu karstumā. Saules izplešanās gadījumā ne tikai temperatūra pārsniegs šo ciparu, bet arī noturēs to krietni ilgāk par dažām minūtēm, līdz ar to...
Atbildēt Ziņot!

Only registered foreign users can post.

Vēl par tēmu